aktu
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej, ul. Łaska 42, 98-220 Zduńska Wola zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Dom Pomocy Społecznej, ul. Łaska 42, 98-220 Zduńska Wola
http://bip-dpszdunskawola.pl/
Data publikacji strony internetowej 18-01-2012
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17-08-2020
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – skany.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi dnia: 20-12-2021
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
osoba kontaktowa – Arkadiusz Bednarski
adres e-mail – dpszdwola@wp.pl
numer telefon - 43 823-25-70
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Na niedotrzymanie terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich,
- Adres: al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa,
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: 800 - 676 - 676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich..
Dostępność architektoniczna
Dom Pomocy Społecznej znajduje się pod adresem: ul. Łaska 42, 98-220 Zduńska Wola. Parking nie posiada wyznaczonych i oznaczonych miejsca parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Ciągi komunikacyjne oraz schody są otwarte, wyposażone w poręcze. Powierzchnia podłóg posiada powłokę antypoślizgową. Obiekt jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Budynek wyposażony jest w windę osobową oraz platformę schodową.
Nie istnieje możliwość tłumacza języka migowego na miejscu i on-line. Do budynku można wejść z psem asystującym. Na terenie Domu nie ma głośników systemu dźwiękowo naprowadzającego osoby niewidome lub słabosłyszące, nie ma również pętli indukcyjnych, jednak każda osoba z niepełnosprawnością może skorzystać z pomocy przewodnika, którym jest pracownik Domu.
Informacje dodatkowe
Na stronie internetowej można powiększyć czcionkę poprzez kliknięcie odpowiedniego klawisza na górze strony oznaczonego literą A w różnej wielkości.Można też zmienić kontrast.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Publikacja dnia: 20.12.2021
Dokument z dnia: 20.12.2021
Dokument oglądany razy: 857